سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دختـری دَر راه آفتـاب
 
قالب وبلاگ

1) ای خدا ! ای کفایت کننده امور فرد ضعیف!و حافظ و نگهبان بندگان از امر خطرناک و مخوف!خطاهای من،مرا تنها نموده و یار و همراهی با من نیست و من از تحمل قهر و غضب و ناتوانم و کسی نیست که مرا یاری کند و به ترس و خطر روز لقاء تو نزدیک شده ام پس کسی نیست که ترس و هراس مرا بر طرف کند.

2) و کیست که مرا از تو ایمن بخشد در صورتی که تو مرا ترسان ساخته ای؟و کیست که مرا یاری کند در صورتی که تو مرا تنها و بی یاور گردانیده ای؟و کیست که مرا نیرو بخشد در حالی که تو مرا ناتوان کرده ای؟

3) ای خدای من !پرورده را کسی جز پروردگار پناه نمی دهد؛و جز خدای غالب،کسی بندگان مغلوب را ایمنی نمی بخشد؛و کسی جز جوینده و طالب،مطلوب را یاری نمی رساند.

4) در صورتی که ای خدای من !جمیع علل و اسباب اینها به دست قدرت توست؛و مفر ملجا و پناه همه بندگان درگاه توست؛پس درود فرست بر محمد و آل پاکش و من گریخته را پناه ده و حاجت و مطلبم را برآورده ساز.

5) ای خدا!اگر روی کرم و بزرگواریت را از من بگردانی یا مرا از فضل عظیم خود منع کنی یا از رزق خود محرومم سازی یا وسیله و رابطه خود را از من قطع کنی،دیگر هیچ راهی به امید آرزوی خود غیر از تو نخواهم یافت و هرگز نتوانم با کمک دیگری جز تو بر آنچه که نزد توست نائل گردم؛بنده  توام و در قبضه ی قدرت تو،پیشانی من به دست توست؛

6) با وجود امر نافذ تو،مرا امر و اراده ای نخواهد بود؛حکم و فرمان تو بر من جاری و نافذ است و قضا و قدرت در حق من عدل است و مرا قدرتی نیست تا آنکه سر از حکم و سلطنتت بپیچم و هرگز نمی توانم از حدود قدرتت تجاوز کنم و فراتر روم؛و خود را به آنچه میل و اراده توست مایل نتوانم ساخت و به رضا و خشنودی تو نخواهم رسید و به آنچه نزدتوست نایل نتوانم شد مگربه طاعت و بندگی تو و به فضل و رحمت نامنتهای تو.

7) ای خدای من !روز را شب و شب را روز کردم در حالی که بنده ی حقیر ذلیل تو هستم و مالک هیچ نفع و ضرری بر خود نیستم مگر به خواست تو؛و بر عجز خود بر این مطلب گواهی می دهم و اعتراف میکنم به ضعف و ناتوانی،و مضطری و بیچارگی خویش؛پس تو آنچه را که به من وعده دادی وفا کن و نعمت هایی که به من عطا فرمودی تمام و کمال گردان که ای خدا !من بنده ی مسکین بیچاره،ناتوان بد حال،خوار حقیر،ضعیف فقیر توام که ترسان و هراسان به درگاه تو پناه آورده ام.

8) پروردگارا !درود فرست بر محمد و آل پاکش و در آنچه مرا عطا فرمودی ذکرت را هرگز از لوح خاطرم محو مگردان؛و از احسانهایت که مرا به آن امتهان کردی دلم را غافل مدار و از اجابت دعایم هر چند به طول انجامد مایوسم مگردان چه در حال خوشی و چه ناخوشی روزگار،و حال سختی و یا آسانی عالم،حال سلامت و یا ابتلا،حال رنج و یا تنعم،حال وسعت یا مضیقه،حال فقر یا غنی.

9) پروردگارا !درود فرست بر محمد و آل پاکش در همه ی حالاتم،ثنا و ستایش و حمدم را مخصوص و خالص برای حضرتت گردان تا آنجا که هرگز به نعمتهایی که در دنیا به من عطا کرده ای شاد و فرحناک نباشم و از آنچه محرومم کرده ای ناشاد و محزون نگردم و قلبم را به خدا ترسی و تقوای خود آگاه ساز و بدنم را به عملی که مقبول درگاه توست به کار آور و نفسم را از هر کار که برای من پیش آید به طاعتت مشغول دار تا انجا که هرگز چیزی را که خشم و غضب تو در اوست،دوست ندارم و آنچه رضا و خشنودی تو در اوست ناپسندم نباشد.

10) پروردگارا !درود فرست بر محمد و آل پاکش و دلم را از هر چیز،جز محبت خودت فارق ساز و آن را مدام به ذکر خود مشغول دار و به خوف و خشیت و ترس از جلالت،و به آن رتبه رفیع بخش و به سبب رقبت و عشق به سوی خودت توانایش گردان و به طاعتت متمایل ساز و آن را در بهترین راه به سوی خود سیر و سلوک ده و با شوق و رقبت در همه دوران عمر برای آنچه نزد توست ذلیل و خاضع گردان.

11) و در دنیا تقوا و خدا ترسی را زاد و توشه ی من برای سفر آخرت قرار ده و رحلتم را از دنیا به سوی رحمت خود مقرر فرما و در رضای خویش داخل و در جنت خود منزل عطا فرما و مرا بر تمامی اعمالی که مورد رضا و خوشنودی توست قوت و توانایی بخش و فرار و گریز گاهم را به سوی حضرتت قرار ده و میل و اشتیاقم را به آنچه نزد توست منحصر ساز و دل مرا همیشه متنفر و ترسناک از اشرار خلقت بگردان و به من انس با خود و دوستان و اهل طاعت خود عطا فرما.

12)و هرگز مرا زیر بار منت مردم نابکار فاجر و کافر قرار مده و لطفی از آنان بر من مقرر مدار و به آنان محتاج و نیازمندم نگردان بلکه تمام آرام دل و انس روحم و استغنا و بی نیازیم و کفایت امورم همه را به عنایت خود و به دست خوبان خلق خود منحصر گردان.

13) پروردگارا !درود فرست بر محمد و ال پاکش و مرا قرین و همنشین با آن بزرگواران و یار و یاور آنان قرار ده و بر من منت گزار و مرا از مشتاقان حضرتت قرار ده و به عملی که تو دوست داری و از آن خشنودئ باشی موفقم بدار که تو بر هر کاری قادری و انجام آن برای تو بسی سهل وآسان است.                       (صحیفه سجادیه)
 


[ یکشنبه 86/2/30 ] [ 6:0 صبح ] [ ف الف ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

و فقط خاطره‌هاست، که چه شیرین و چه تلخ دست ناخورده به جای می‌مانند. کلیه کامنت‌های خصوصی این وبلاگ عمومی می‌شوند، پس دوست عزیز از ابتدا هر آنچه می‌خواهی را عمومی بیان دار. ارتباطات این وبلاگ با بقیه تنها از طریق لینک دونی انجام میشه و هیچ نوع درخواست دوستی تایید نمیشه! هر گونه کپی برداری و دخل و تصرف و انتشار این خاطرات در هر قالبی از جمله: وبلاگ، مجله، کتاب، فیلمنامه و ... شرعاً اشکال دارد.
امکانات وب



بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 175725