سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دختـری دَر راه آفتـاب
 
قالب وبلاگ

1)ای خدا ! ای آن که در حوائج خلق،منتهای هر مطلوب و آرزویی !
2)و ای خدایی که رسیدن و نیل به هر مطلب و مقصود نزد اوست !

3)ای خدایی که نعمت هایش را به بها نتوان خرید !
4)و ای خدایی که عطاهایش را به منت گزاردن تیره نمی کند !

5)و ای خدایی که با او بی نیاز توان شد و از او بی نیاز نتوان شد !
6)و ای خدایی که همه بندگان راغب و مشتاق تواند و روی از تو به غیر نتوانند کرد !

7)ای آن که از درخواست ها،گنج های او نابود نشود !
8)ای خدایی که هیچ سبب و علتی،حکمت کاملش را تغییر ندهد !

9)و ای خدایی که حوائج نیازمندان از او قطع نشود !
10)و ای خدایی که دعای همه اهل عالم او را ملول نکند !

11)تویی که خود را به وصف غنا و بی نیازی از خلق توصیف کردی و استغنا و بی نیازی از آنان حقیقتامخصوص توست؛
12)و خلق را به فقر و حاجت نسبت دادی و حقیقتا خلق،نیازمند به ذات تواند.

13)پس هر کس بستن رخنه نیازمندی خود را از نزد تو خدای غنی الذات طلبید و بر طرف شدن فقر و نیاز خود را از درگاه آن ذات بی نیاز درخواست کرد،به درستی حاجتش را از جایگاه حقیقی اش طلبیده و به آنجا که حاجت برند روی آورده است .

14)و هر کس برای حاجتش به احدی از مخلوقات روی آورد یا جز تو دیگری را سبب نجاح و فیروزی خود قرار دهد، البته خویش را در معرض محرومی و هدف نومیدی ساخته و از احسان تو مستحق حرمانست .

15)پروردگارا ! مرا به درگاه تو حاجتی است که من خود بر انجام آن حاجت ناتوان و قاصرم و چاره ای بر آن نتوانم جست و نفس اماره من،مرا ترغیب و تشویق می کند که آن حاجت را به درگاه مخلوقی که حاجت هایش را نزد تو می آورد و درخواسته هایش از تو بی نیاز نیست،ببرم؛و این عمل از لغزشهای خطاکاران و از کردار بد گناه کاران است؛

16)اما چون لطف و کرمت متذکرم ساخت از غفلت خود به هوش آمدم و به سبب توفیق تو،از لغزشم بر خاستم و به درگاه تو رو آوردم و با راهنمایی و تائید تو از خطایم بازگشتم.
17)و گفتم:پاک و منزه است پروردگار من ! چگونه محتاجی درخواست حاجتش را از محتاجی دیگر می کند؟و گدایی برهنه چگونه از گدایی عریان مانند خود طلب حاجت می کند؟

18)پس ای خدای من ! مشتاقانه برای رفع حاجتم به درگاه تو آمدم و با اعتماد کامل به تو،امید به تو بستم؛
19)و دانستم که درخواست حاجات بسیار من،نزد توانگری تو ناچیز و اندک است و بزرگ ترین هبه و عطایی که من از تو می طلبم در مقابل رحمت واسعه تو حقیر و ناقابل است؛و گنج کرم تو از درخواست هیچ کس کم نگردد؛و دست عطا و جودت از هر دست بالاتر است.

20)پروردگارا ! پس بر محمد و آل پاکش درود فرست و به فضل و احسان خود بار بر دوشم بنه،نه به عدلت و بر مبنای استحقاق من.ای خدا ! من اول کس نیستم که به درگاه کرمت به قدم شوق و رغبت آمده و تو از فضل به او عطا کردی در صورتی که او مستحق محرومیت بود؛و من اول سائلی نیستم که از تو درخواست کرد و تو در حقش فضل وکرم نمودی در صورتی که او مستوجب حرمان بود.

21)پروردگارا ! بر محمد و آل پاکش درود فرست و دعای مرا اجابت فرما و به ندای من توجه فرما و به تضرع و زاریم ترحم کن و صدای دعای مرا بشنو !
22)و امیدم را از فضل و کرمت نا امید مگردان و توسل و رابطه مرا از عنایتت قطع مکن و در این حاجت و سایر حاجت هایم،به غیر خود متوجه مساز.

23)و مرا از درگاه رحمتت با بر آوردن خواسته ام،و روا کردن حاجتم و نیل به مقاصدم،منصور و موفق بدار پیش از آنکه ازین مکان باز گردم با آسان کردن مشکلاتم و حسن تقدیرت در جمیع امورم .

24)و بر محمد و آل پاکش درود فرست؛درود و رحمتی دایم و روز افزون که هرگز انقطاع نپذیرد و طول مدتش به انتهانرسد و این دعا را یار و یاور من قرار ده و وسیله برآمدن حاجتم بگردان که همانا تو،گشاده دست و بزرگواری؛

25)و از حاجت های من ای خدا .....!
26)ای خدا ! فضل تو، مرا مانوس می سازد و احسانت مرا رهبری می کند پس از تو درخواست می کنم به حق خودت و به مقام محمد و آلش که درود و رحمت هایت بر آنان باد که مرا نا امید از درگاه خود باز مگردان !            (صحیفه سجادیه)


[ شنبه 86/2/15 ] [ 6:0 صبح ] [ ف الف ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

و فقط خاطره‌هاست، که چه شیرین و چه تلخ دست ناخورده به جای می‌مانند. کلیه کامنت‌های خصوصی این وبلاگ عمومی می‌شوند، پس دوست عزیز از ابتدا هر آنچه می‌خواهی را عمومی بیان دار. ارتباطات این وبلاگ با بقیه تنها از طریق لینک دونی انجام میشه و هیچ نوع درخواست دوستی تایید نمیشه! هر گونه کپی برداری و دخل و تصرف و انتشار این خاطرات در هر قالبی از جمله: وبلاگ، مجله، کتاب، فیلمنامه و ... شرعاً اشکال دارد.
امکانات وب



بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 32
کل بازدیدها: 175686