سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دختـری دَر راه آفتـاب
 
قالب وبلاگ

1. پروردگارا! همانا من خود را خالص برای طاعتت کردم و از همه خلق به سوی تو بریدم،

2. و با تمام وجود روی به تو آوردم،

3. و روی از هر کس که محتاج عطای توست برگردانیدم،

4. و حاجتم را از کسی که از فضل و احسان تو بی نیاز نیست برگردانیدم و طلب نکردم.

5. چون دیدم که طلب حاجت کردن مخلوق محتاج از مخلوقی مثل خود، از سفاهت اندیشه و ضلالت عقل اوست.

6. ای خدای من! چه بسیار مردمی را دیدم که از درگاه غیر تو عزت و حاجت طلبیدند و در عوض ذلت و محرومی یافتند و از غیر تو ثروت و ملک خواستند و فقیر شدند، و رفعت و بلندی طلب کردند و پست و ذلیل شدند.

7. لذا انسان هوشمند به واسطه مشاهده ی امثال این مردم، درست دریافت و از حال آنان به پند و عبرت موفق شد و اختیار و انتخابش، او را به راه رشد و صلاح هدایت کرد.

8. پس ای مولای من! تنها تویی مرجع درخواست من نه هیچ درخواست شده ی دیگر و تنها تویی برآورنده ی حاجت من نه کس دیگر که به سویش طلب حاجت برند.

9. و تویی مخصوص به دعا و درخواست من پیش از آنکه کسی را بخوانم؛ و احدی را در امیدواریم به حضرتت با تو شریک ندانم؛ و در دعایم کسی را با تو همراه و همردیف نمی گردانم و ندایم فقط به سوی توست.

10. مخصوص توست ای خدای من! وحدانیت و یگانگی عدد، ملک و قدرت بی حد و نهایت، فضل و شرافت نیرو و قوت، مقام بلند و درجات رفیعه وجود.

11. و کلیه موجودات، غیر تو در زندگی خود عاجز و مورد ترحمند و بر انجام امور خویش مغلوب، و در شان و نیازمندی های خود مقهور، دارای تحول و اختلاف حالات، و محکوم به انتقال و تغییر صفاتند.

12. پس تو برتر و متعالی تر از آنی که همانند و همتایی داشته باشی، و بزرگ تر و برتر از آنی که مثل و مانندی برای تو باشد؛ پس پاک و منزهی و هیچ خدایی جز ذات یکتای تو نیست.
                                                                                               صحیفه سجادیه


[ یکشنبه 86/8/27 ] [ 1:32 عصر ] [ ف الف ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

و فقط خاطره‌هاست، که چه شیرین و چه تلخ دست ناخورده به جای می‌مانند. کلیه کامنت‌های خصوصی این وبلاگ عمومی می‌شوند، پس دوست عزیز از ابتدا هر آنچه می‌خواهی را عمومی بیان دار. ارتباطات این وبلاگ با بقیه تنها از طریق لینک دونی انجام میشه و هیچ نوع درخواست دوستی تایید نمیشه! هر گونه کپی برداری و دخل و تصرف و انتشار این خاطرات در هر قالبی از جمله: وبلاگ، مجله، کتاب، فیلمنامه و ... شرعاً اشکال دارد.
امکانات وب



بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 32
کل بازدیدها: 175708