سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دختـری دَر راه آفتـاب
 
قالب وبلاگ

ای خدای من شروع ستایش را به حمد تو می کنم و به نعمت و احسانت راه حق و ثواب را می جویم و یقین دارم که تو مهربان ترین مهربانانی در موضع عفو و بخشش و سخت ترین منتقم در مقام عقاب و انتقام و بزرگترین جبارانی در جای بزرگی و کبریایی؛
 ای خدا تو به ما اجازه دادی که به درگاهت دعا کنیم و حاجت طلبیم، پس ای خدای شنوا سپاس مرا بپذیر و دعایم اجابت فرما و از لغزشم به کرمت درگذر، که چه بسیار تو غصه و اندوه ها را برطرف کردی و همّ و غمها را زایل ساخته ای و لغزشها بخشیده ای و رحمت ها منتشر بر خلق نموده ای و زنجیرهای بلا را در هم گسسته ای.
ستایش خدای را که جفت و فرزندی نگرفته و او را در ملک وجود شریکی نیست و قدرت کاملش بی نیاز از یار و مددکار است و بزرگترین تکبر و ستایش را سزاوار است؛ ستایش خدا را که جمیع اوصاف کمالیه اش بر تمام نعمت های بی شمارش. ستایش را خدا را که در ملکش هیچ ضد و مخالفی ندارد و در امر و فرمانش خصمی کشمکش نتواند، ستایش خدا را که در آفرینش او را شریک نباشد و در بزرگی و بزرگواری او را مانند نیست.
سپاس خدای راست که امرش در خلق نافذ و اوصافش آشکار و بر مجد و بزرگواریش به لطف و کرمش پدیدار است و دست عنایتش به وجود و بخشش بر خلق گشاده، گنجینه های رحمتش نقصان نپذیرد و کثرت عطا و بخشش جز بر جود و کرامتش نیفزاید که او بسیار با عزت و اقتدار و بخشش است.
 خدایا از تو درخواست می کنم اندکی از بسیار حاجتم را با آن که به او سخت حاجتمندم و تو از آن حاجت از ازل بی نیاز بودی و همان قلیل حاجت نزد من بسیار است و برای تو ادایش سهل و آسان، ای خدا آمرزش تو از گناهم و گذشتت از خطایم و بخششت از ظلم و پرده پوشیت بر عمل زشتم و حلم و بردباریت بر جرم و گناه بسیارم که به عمد یا خطا کردم مرا به طمع انداخت که از تو درخواست کنم چیزی را که استحقاق آن ندارم و تو به لطف و رحمتت روزیم گردانیدی و قدرتت را در آن به من نشان دادی و اجابتت را شناساندی تا با دل مطمئن تو را خواندم و با انس و رغبت و بی ترس مهابت از تو حاجت طلبیدم و با ناز و دِلّال بر تو آن چه می خواستم تقاضا کردم و اگر دیر حاجتم برآوردی ز نادانی بر تو عتاب کردم در صورتی که تاخیر حاجتم مرا بهتر بوده چون تو دانا به عاقبت امور خلقی، پس من هیچ مولای کریمی را به بنده ی لثیمی صبورتر از تو بر خود ندیده ام.  

پی نوشت:
 
هر چه کردم نشد که بخشی از این دعا (افتتاح) را انتخاب کنم، اگه تونستید خودتون بخشی از اون رو انتخاب کنید و فقط همون بخش رو بخونید!!!    
                             ای خدایِ به حق، این دعا را به کرمت مستجاب فرما
                                                                                                 
پروردگار من، تو مرا دعوت می کنی، من از تو روی می گردانم؛ تو محبت افزون می سازی و من با تو به خشم میآیم و با من دوستی و شفقت می فرمایی و من از جهل نمی پذیرم که گویا مرا بر تو حق نعمت و منّت است و این ناسپاسی من مانع از افاضه ی رحمت و احسانت بر من نشد و از فضل و جود و کرمت نکاست پس به حال این بنده ی نادانت ترحم کن و به فضل و احسانت بر او ببخش که تو بسیار با بخشش و کرمی.
ستایش مخصوص خداست که مالک ملک است و روانساز کشتی های عالم و مسخّر کننده ی بادها و پدید آوردنده ی صبح گاهان از شب، حکم فرمای روز جزا و پروردگار عالمیان.
 ستایش خدا را بر حلم او پس از عملش و ستایش خدا را بر عفو او پس از قدرتش و ستایش خدا را بر حلم و بردباری طولانی او در مقام غضبش در صورتی که بر هر چه خواهد تواناست، ستایش مخصوص خداست که آفریننده ی خلق و گستراننده ی خوان روزی بر خلق و پدید آرنده ی صبح گاهان و صاحب جلال و بزرگواری و فضل و انعام آن خدایی که از نظرها دور است و دیده نخواهد شد و به همه نزدیک است، ناظر رازهای پنهان است، اوست خدای بزرگوار و بلتد مرتبه، ستایش مخصوص خدایست که نه کسی که به مقابلش به خصومت برخیزد و نه شریکی که مانندش باشد و نه معینی که مددکار او شود؛ عزیزان  در مقابل عزتش همه مقهورند و بزرگان همه در پیشگاه عزمتش فروتن و خاضع اند و قدرت کاملش بر هر چه خواهد رساست.
ستایش خدا را که چون او را ندا کنم جواب دهد و هر عیب و نقص را بر من بپوشاند در حالی که مرتکب معصیت او هستم و مرا نعمت بزرگ می بخشد و شکرش نمی گزارم پس چه بسیار موهبت و بخشش گرانبها مرا عطا کرد و چه امور هولناک سخت را از من دفع کرد و شادمانی های شگفت انگیز را نمودارم ساخت.
پس من هم او را به ستایش و به پاکی منزه از هر عیب بودن یاد می کنم.
ستایش مختص خداییست که پرده ای که او نهد کس ندرد و دری که او بگشاید کس نبندد، کسی که از او درخواست کند مردود نشود و هر که به او چشم امید دارد محروم نخواهد گشت ستایش خدا را که ترسناکان را ایمنی بخشد و صالحان را نجات دهد و ضعیفان را بلند گرداند و گردن گشان را خوار سازد پادشاهان را هلاک سازد و دیگران را به جای آنان بنشاند؛ ستایش خدای را که در هم شکننده ی سرکشان است و هلاک کننده ی ستمکاران است و دریابنده ی گریزندگان است و به کیفر رساننده ی ظالمان، فریادرس فریاد خواهان است و مرجع حاجت نیازمنان و محل اعتماد اهل ایمان؛ ستایش خدای را که آسمان و ساکنانش از ترس او می نالند و زمین و اهلش بر خود می لرزند و دریا و هر که در اعماقش شناور است جوشان و خروشانند.
 ستایش خدای را که ما را به این دین توحید هدایت کرد و اگر ما را خدا راهنمایی نمی کرد ما خود به آن هدایت نمی یافتیم، ستایش مخصوص خداست که خلق می کند و کسی او را خلق نکرده و روزی می دهد و خود روزی نمی خواهد، طعام می خواراند و خود از طعام مستغنا است، زنده ها را می میراند و مرده ها را زنده می سازد و خود زنده ی ابدی است هر خیر و نیکویی به دست قدرت اوست و او بر هر چیز تواناست.
خدایا درود فرست بر محمد بنده ی مقربت و رسول و امین وحیتت و برگزیده و حبیبت و مختار تو از خلق و حافظ راز تو و رساننده ی رسالتت به خلق و بر او فرست درودی افزونتر و خوبتر و نیکوتر و کامل تر و خالص تر و نامی و مؤثرتر و خوش تر و پاک و پاکیزه تر و بلند مرتبه تر درودی بیش از آن چه درود و برکت و رحمت و تهنیت و نحیّت فرستادی بر هر یک از بندگان خاصت و پیغمبران و رسولانت و خاصان اهل کرامت و عزتت از میان خلق. خدایا درود فرست بر علی پیشوای اهل ایمان و وصی پیغمبر خدای جهانیان و بنده ی خاص و ولی و دوست دار تو و برادر رسولت و حجت بر خلق تو و آیت و نشانه ی بزرگت و خبر با عزمتت و درود فرست بر صدیقه ی طاهره حضرت فاطمه علیه السلام سیده ی زنان عالم و درود فرست بر دو سبط پیغمبر رحمت و دو پیشوای هدایت حضرت حسن و حسین دو سید جوانان اهل بهشت و درود فرست بر امامان و پیشوایان اسلام حضرت علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی الرّضا و محمد بن علی التقی و علی بن محمد النقی و حسن بن علی العسکری و خلف او امام هادی و مهدی.
 اینها حجت های تو بر بندگانت هستند و امین های تو در شهر و دیار عالم، درود بسیار و دایم بر آنان فرست خدایا درود فرست بر ولی خود صاحب الامر علیه السلام امام قائم منتظر و او را به سپاه فرشتگان مقربت فرا گیر و به روح القدسش مؤیّد بدار ای پروردگار عالیمن. خدایا او را مقرر فرما تا دعوت به کتاب آسمانی تو کند و به ترویج دین تو قیام فرماید و او را خلیفه ی خود در زمین گردان چنان که پیشینان او را امام و خلیفه گردانیدی و او را تمکین ده برای حفظ دین او که پسند توست و خوف او را پس از این مدت بدل به ایمنی گردان تا تو را بپرستد وهیچ به تو شرک نیاورد، خدایا او را عزت بخش و ما را به ظهورش عزیز گردان و او را یاری کن و ما را به او یاری فرما و او را نصرت کامل با عزّت و اقتدار بخش و به آسانی جهان را به دست او فتح کن و از جانب خود او را سلطنت و قدرت عنایت فرما؛ خدایا به دست او دینت را و سنّت پیغمبرت را آشکار ساز تا آن که دیگر چیزی از حق و حقیقت از ترس احدی از خلق مخفی نماند.
خدایا ما به تو امید واشتیاق داریم که دولت با کرامت آن امام زمان را به ظهور آوری و اسلام و اهلش را به آن عزّت بخشی و نفاق و اهل نفاق را ذلیل و خوار گردانی؛ ما را در آن دولت حقه اهل دعوت به طاعتت و از پیشوایان راه هدایتت قرار دهی و به واسطه ی آن بزرگوار به ما عزّت دنیا و آخرت عطا فرمایی، خدایا آن چه از حق که ما را به آن شناسا کردی به عمل آن هم وادار کن و آن چه نشناخته ای به معرفتش برسان؛ خدایا پریشانی ما را به آن جمع گردان و پراکندگی امور ما را به وجود او اصلاح فرما و شکاف تفرقه های ما را اتحاد بخش و عده ی قلیل ما را بسیار گردان و ذلت ما را به وجودش بدل به عزّت ساز و نیاز ما را بدل به بی نیازی گردان و دین ما را به برکتش ادا فرما و فقر ما را جبران فرما و نقص ما را مسدود ساز و مشکلات ما را به برکتش آسان گردان و به وجود او ما را رو سفید گردان و اسیران ما را آزاد ساز و حاجت های ما را روا گردان و وعده هایی که دادی منجز گردان و به برکتش دعاهای ما مستجاب و درخواست های ما عطا فرما و به آرزوهایی که در دنیا و آخرت داریم برسان و به فوق آنچه ماییم عطا فرما.
ای بهترین سئوال شدگان و وسیع نظرتر از همه ی عطا کنندگان و به برکت او دردهای باطنی ما را شفا بخش به او خشم دلهای ما را فرو نشان و به وجودش ما را به حق و التفاتت هدایت فرما که تو البته هر که را خواهی به راه راست هدایت می فرمایی و به ظهور او ما را نصرت بخش بر دشمنان تو و دشمنان ما ای خدای به حق، این دعا را به کرمت مستجاب فرما.
باراِلها ما به درگاه تو شکایت می کنیم از فقدان پیغمبرت، درود های تو بر او و آلش باد و از غیبت امام ما و بسیاری دشمن ما و کمی عدد ما و فتنه های سخت بر ما و غلبه ی محیط روزگار بر ما، پس درود بر محمد صلی الله و آلش فرست و ما را در همه این امور یاری کن به فتح عاجلی از جانب خود و برطرف ساختن رنج و سختی و نصرت با اقتدار و عزت و سلطنت حقه که تو آشکار گردانی و رحمتی از توجهت که بر همه ی ما شامل گردد و لباس عافیت که ما را بپوشاند. به حق رحمت نامنتهایت ای مهربان ترین مهربانان عالم.   
     


[ سه شنبه 87/6/12 ] [ 3:5 صبح ] [ ف الف ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

و فقط خاطره‌هاست، که چه شیرین و چه تلخ دست ناخورده به جای می‌مانند. کلیه کامنت‌های خصوصی این وبلاگ عمومی می‌شوند، پس دوست عزیز از ابتدا هر آنچه می‌خواهی را عمومی بیان دار. ارتباطات این وبلاگ با بقیه تنها از طریق لینک دونی انجام میشه و هیچ نوع درخواست دوستی تایید نمیشه! هر گونه کپی برداری و دخل و تصرف و انتشار این خاطرات در هر قالبی از جمله: وبلاگ، مجله، کتاب، فیلمنامه و ... شرعاً اشکال دارد.
امکانات وب



بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 26
کل بازدیدها: 175613